Una dintre problemele cu care se confruntă navigatorii este repatrierea acestora în țările de origine.

Una dintre problemele cu care se confruntă navigatorii este repatrierea acestora în țările de origine, în urma unor contracte care se dovedesc a fi altceva decât înţelegerile iniţiale. Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, spune că navigatorii români sunt folosiți de diferiți armatori doar pentru angajamente de scurtă durată, fără a fi anunțați de la început. Deși au contracte de 4 luni, ei sunt schimbați la 2-3 luni, în perioada de probă, pentru ca angajatorii să nu aibă niciun fel de cheltuială suplimentară. Adrian Mihălcioiu precizează că în România încă nu sunt aplicate normele Convenției din 2006 privind condițiile de muncă și viață ale navigatorilor la bordul navelor, ceea ce înseamnă că românii nu pot beneficia de unele drepturi. Reamintim că astăzi se sărbătorește Ziua Internațională a Navigatorilor.